pondělí 15. října 2018

28. Podzimní knižní veletrh v Havlíčkově Brodě podruhé

Podzimní knižní veletrh se každoročně koná v Havlíčkově Brodě. Poprvé jsem zde byla před dvěma lety. V sobotu 6. října jsem se do Havlíčkova Brodu vydala podruhé. Nynější veletrh nesl podtitul Století samoty. Proč zrovna takto? Letos uplynulo stoleté výročí, kdy se rozpadlo Rakousko-Uhersko. Markéta Hejkalová do Havlíčkova Brodu pozvala hosty z rozpadlé monarchie, jejichž knihy byly přeloženy do češtiny. Vznikla tak různorodá směsice autogramiád a besed.

Měla jsem jich  naplánováno vcelku dost, nakonec jsem musela udělat kompromisy. Jako první jsem navštívila setkání s Petrou Dvořákovou. Tuto sympatickou ženu jsem poprvé viděla ve Zlíně na Literárním jaru a její Dědina mě hodně oslovila. Petra přečetla několik ukázek z knihy. Došlo také na několik humorných situací. Petra Dvořáková prý přečetla v Ostravě ukázky řezníka, který je hodně sprostý. A sklidila úspěch. Ta samá ukázka však v Polsku neměla žádný účinek. Jak se říká jiný kraj jiný mrav.

Další beseda, kterou jsem navštívila, byla s rakouským spisovatelem Josefem Haslingerem. Napsal knihu Jáchymov a pojednává o nejlepším československém brankáři Bohumilu "Bóžovi" Modrém. Tuto knihu jsem měla možnost si přečíst. Sice mě plně neoslovila, ale zajímalo mě, jak autor vypadá, který, ač Rakušan, píše o československém brankáři. Navíc byla kniha převedena do audiopodoby. Hlasem se stal Miroslav Táborský. Tato audiokniha se v Havlíčkově Brodě také pokřtila za přítomnosti hokejistů Jana Suchého a Otakara Janeckého. 


Třetí a také pro mě poslední autogramiáda, které jsem se zúčastnila, byla beseda s Viktorií Hanišovou. Autorka vydala dvě knihy - Anežku a Houbařku. A právě poslední jmenovaná byla předmětem besedy. Viktorie Hanišová přečetla začátek z knihy a přesvědčila mě, že bych si knihu mohla přečíst. Houbařku jsem si zakoupila a snad se k ní brzy dostanu.


Nesměla také chybět podpisová akce Markéty Hejkalové. Od spisovatelky mám nejen Měj mě rád/a, ale koupila jsem si také další její knihu. Paní Hejkalová byla na roztrhání - kam jsem se otočila, tam paní Hejkalová byla. Bylo vidět, že chce, aby byl veletrh bez chyby. A myslím, že se jí to opravdu povedlo.


Co mě trochu zklamalo, byla zrušená beseda o Jaroslavu Velinském, jehož knihy znovu vydává nakladatelství Mystery Press. Na druhé straně to nevadí, protože byl tento den stejně naplněný k prasknutí. Navíc se do toho všeho vešlo i setkání s manželi Němcovými, majiteli již zmíněného nakladatelství. Jsem ráda, že jsem je mohla potkat. Na Luciino doporučení jsem si koupila knihu Vždycky je to manžel.

Veletrh pomalu skončil a my se pomalu vydali směr Nové Město na Moravě, kde jsme měli zajištěný hotel. Na druhý den jsme odcestovali na Pernštejn. Kdo tam nebyl, určitě doporučuji jako výletní cíl. Natáčelo se zde hodně pohádek a na to, že je to hrad, je velice dobře zachovalý. A pak už jsme si to namířili rovnou domů. Víkend byl naprosto luxusní, jeden z těch, co byste chtěli zažívat znovu. Samozřejmě jsem si přivezla mega velkou kupu krásných knih nejen pro dospělé, ale i pro děti. Musela jsem si nějak vynahradit absenci na jarním Světě knih v Praze a myslím, že to stálo za to.

Žádné komentáře:

Okomentovat