čtvrtek 29. ledna 2015

Románek pro baculku

AUTOR: Monika Mešková
NAKLADATELSTVÍ: Tribun EU
ROK: 2013
POČET STRAN: 178
ZDROJ: knihovna



HODNOCENÍ:



Anotace
Románek pro Baculku je otevřené vyprávění čtyřicetileté Báry, která zůstává po dvou rozvodech sama se svým dospívajícím synem Petrem. Zklamaná, z nevydařených manželství, se rozhodne změnit svůj život. Uchází se o nové zaměstnání, mění svou vizáž a hledá nové vztahy. Přestává bojovat se svou nadváhou, zanevře na lásku a pouští se bezhlavě do nezávazných milostných dobrodružství s touhou si užívat. Netuší, kolik nečekaných zážitků ji čeká doma, i na první zahraniční dovolené. Vyzkouší si spoustu „poprvé“ , aby nakonec došla k poznání, že utéct před láskou není tak snadné, jak se zdálo...

Něco málo o ději
Bára se po mnoha letech s Borkem rozvedla, protože se Borkovi splašily hormony a Bára zůstala se svým šestnáctiletým synem Petrem sama. Mění svoje priority, nachází si novou práci, zkouší nové věci jako první dovolená u moře ve čtyřiceti letech, nové tetování, zkouší poprvé seznamku, hledá nové vztahy a novou lásku.

Hodnocení
O knize jsem poprvé slyšela minulý rok, ale tak nějak upadla v zapomnění, až do ledna 2015, kdy jsem byla na křtu třetí knihy spisovatelky. A já si slíbila, že si knihu přečtu, nejen proto, že Monika Mešková je regionální autorka, ale také proto, že kniha má vysoké hodnocení. O pár dní později jsem ji držela v ruce a hned jsem se do ní začetla a nepřestala jsem, dokud jsem ji nepřečetla. Stačily mi k tomu necelé čtyři hodiny čistého času.

Báře je čtyřicet. Po šestnácti letech ji opustil manžel, který se zamiloval do několik žen najednou. Bára tak zůstala se svým šestnáctiletým synem sama. A pro Báru se otevírají nové možnosti. S Borkem nikam nechodila a nejezdila, tak teď si to plně vynahradila - jela na úžasnou dovolenou do Egypta, udělala si kondiční jízdy, aby mohla jezdit za svou kamarádkou Valérií do Prahy. Všechna svoje poprvé si dosyta vychutnává a provádí je s grácií sobě vlastní.

Příběh je vyprávěn s nadhledem, vtipně a s pocitem, že všechno zlé je k něčemu dobré. Bára je věčná optimistka se smyslem pro humor, má krásný vztah se synem, ale na muže má většinou smůlu, ale svou šanci na lásku nevzdává.

Kniha se četla skoro sama, děj plynul s lehkostí, dost často jsem se smála při různých příhodách, které Bára prožívala. Navíc Bára bydlela v Kroměříži, takže když se po ní pohybovala, živě jsem si představovala, kudy chodila, kde bydlela a podobně. Není nad to číst o místech, která důvěrně znáte.

Po přečtení knihy jsem měla skvělý uvolněný pocit a doufám, že se autorka k Báře někdy vrátí a napíše o ní pokračování, protože Bára, bojovnice s váhou a láskou, opravdu existuje a od té doby, co kniha vyšla, zažila Bára další příhody.

Knihu doporučuji dál, je to příjemná oddechová četba, při které si odpočinete a naberete energii do dalších dní.

O autorce
Monika Kopčilová Mešková se narodila v Uherském Hradišti. V současné době žije s manželem a dcerami v Hulíně na Kroměřížsku. Románek pro baculku je její první vydaná kniha, Slzy mi nesluší vyšla o rok později stejně jako její poslední kniha Tajemství muchomůrky. Mimo psaní se věnuje kreslení portrétů, malbě na trička a spolupracuje s regionálními novinami. Zdroj: autorka

Žádné komentáře:

Okomentovat