pátek 13. října 2017

Láska mezi řádky

AUTOR: Jodi Picoult, Samantha van Leer
ORIGINÁL: Between the Lines (Simon Pulse/Emily Bestler Book, New York, 2012)
PŘEKLAD: Zuzana Koudelková
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ROK: 2017
POČET STRAN: 332
ZDROJ: vlastní






Anotace
Delilah nesnáší školu tolik, jako miluje knihy. Přesněji řečeno jeden příběh. Kdyby děti v její třídě věděly, kolikrát četla tu sladkou pohádku, určitě by se jí vysmály. V patnácti by už na pohádky věřit neměla. Avšak Delilah cítí, že se za příběhem něco skrývá. A jednoho dne přijde na to co. Zjistí, že okouzlující princ z příběhu je skutečný a zalíbila se mu jedna dívka, která čte opakovaně jeho příběh. Jak to, že princ ze slov žije? A může jejich láska vydržet, když každý pochází z jiného světa?

Hodnocení
V loňském roce vyšla v nakladatelství Cooboo kniha Láska mezi písmenky. Moc jsem ji chtěla mít, protože ji napsala jedna z mých oblíbených spisovatelek Jodi Picoult. Jaké však bylo mé překvapení (a trochu i zklamání), když jsem zjistila, že se jedná o druhý díl. První tehdy v češtině nevyšel. Netuším, co k tomu nakladatelství vedlo, zda reklamní tah nebo něco jiného. Přesto však jsem se dočkala a Cooboo letos vydalo i Lásku mezi řádky, která předchází Lásce mezi písmenky.


Vím, jak skončí druhý díl, ale chtěla jsem vědět, jak všechno začalo. Tak tedy, bylo nebylo...I tak se dá začít. Existují dva světy. Jeden reálný a jeden knižní. Přemýšleli jste někdy nad tím, co se děje s postavami, když zavřete knížku, kterou čtete? Mají svůj vlastní příběh, který si žijí? Nebo je to zkrátka jenom kniha? Delilah si do poslední chvíle myslela, že si čte obyčejný příběh, který se jí moc líbil. Ale pak se stalo něco, co Delilahin názor naprosto změnilo.

Delilah je obyčejná patnáctiletá dívka. Chodí na střední školu, ale mezi spolužáky moc oblíbená není. Ostatní ji často vidí jako podivínku a průšvihářku. I proto Delilah utíká do světa knih. Oblíbila si jednu dětskou pohádku, kterou čte stále dokola. S princem Oliverem se naprosto ztotožnila. Jaké bylo překvapení, když na ni Oliver promluvil!

Oliver a Delilah se do sebe zamilují a chtějí být jenom spolu. Jenže kvůli trojrozměrnému a dvojrozměrnému prostoru spolu nemůžou být doopravdy. A tak spolu vymýšlí plán, jak Olivera z knihy dostat.

V tomto dílu je spoustu kouzel, lásky a štěstí. Kniha je napsaná pro mladé čtenáře, konkrétně spíše pro dívky. Stejně jako v Lásce, tak i tady se vypravěči střídají. Můžeme tak sledovat, jak se se svými pocity a problémy vyrovnávají jak Delilah, tak i Oliver.

Jodi Picoult je má oblíbená autorka, která se skvěle čte. Kdybych však nevěděla, že tuto knihu napsala ona, po dvojce bych určitě nesáhla. Takže jsem ráda, že jsem mohla přečíst jako první druhý díl. Na mě to bylo příliš sladké a zamilované. Ale jako oddechovka na dovolenou by byla tak akorát.

S postavami jsem se až tak moc nesžila. Přišlo mi, že nebyly tak dobře vykresleny jako v předchozí knize. Kdo četl dvojku, bude nejspíš z tohoto titulu lehce zklamán. Čekala jsem trochu více. Musím však vzít v úvahu to, že je to první společný počin, který Jodi napsala s dcerou Samanthou.

Co bylo v knize zajímavé, byla samotná pohádka Mezi řádky. Dozvíme se, jaký je princ Oliver a jakou dobrodružnou cestu musí zažít, aby zachránil princeznu Seraphimu z rukou zlého čaroděje Rapsculia. Na konci najdete také ilustrace z této pohádky. A upřímně řečeno, ani se nedivím, že se Delilah do Olivera zamilovala.

Jak už jsem se zmiňovala, Láska mezi řádky je určená pro mladé slečny. Rozhodně u ní nečekejte žádná životní moudra, ale jen zamilovanost a touhu být spolu.

Obálky
Za nejpovedenější a nejoriginálnější obálku považuji německou. První díl má stejnou obálku, ale postavy jsou opačně. 
    

O autorce
Jodi Picoult získala titul v oboru tvůrčího psaní na Princeton a magisterský titul v oboru vzdělání na Harvardu. Žije v New Hampshire se svým manželem a třemi dětmi. V jednom z rozhovorů prohlásila, že ráda zpracovává náročná témata, která je možno nahlížet z různých stran a která vzbuzují ve čtenářích mnoho otázek.

Napsáno pro Databázi knih.

2 komentáře:

  1. Já měla druhý díl už nějakou dobu doma, počkala jsem si na ten první. A četla jsem je postupně, jak by měly knihy správně vycházet. Co vedlo nakladatelství k tomu, aby to vydalo takhle, netuším, ale nenadchlo mě to postupné obrácené vydávání. Nicméně jsem ráda, že první díl přece jen vydali. Oba romány se mi moc líbily. Takové odpočinkovky pro mladší - ale i starší snílky. :o) Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla ten druhý díl jako recenzi, takže jsem ho přečíst musela. Ale po takové době jsem si stejně moc věcí nepamatovala, takže to bylo jako bych četla první díl jako první. Ale jak jsem psala, kdybych tento četla jako úplně první, po dvojce bych už asi nesáhla.

      Vymazat