čtvrtek 6. listopadu 2014

Knižní úlovky, říjen 2014

Někteří z vás možná ví, že jsem před několika dny měla vážnou krizi, co se blogu a psaní týče. Trochu mi to otrávilo veškeré čtení a proto jsem knihy, které měly být přečteny, odložila. Krize je částečně za mnou, takže se znovu raduji ze života a je mi (téměř) fajn.

Říjnový měsíc byl na knihy velmi bohatý. Nejen proto, že mi přišly krásné knihy k recenzím, ale také to, že byla knihovnická burza, kde jsem si pořídila sice jen dvě knihy, ale o to víc z nich mám radost a také jsem využila slev na Buxu a za málo peněz jsem si pořídila hodně knížek.

Poslední rituál od islandské spisovatelky Yrsy z nakladatelství Metafora mám v podobě e-knihy. Kniha byla vážně skvělá a čtení jsem si užívala.

Nakladatelství Omega v říjnu vydalo dvě zajímavé knihy. První knihu napsala Elvira Lindo a jmenuje se Manolito Brejloun a je to o takovém malém chlapci, který patří k ousiderům, ale díky svým sarkastickým a vtipným poznámkám si ho zamilujete. Druhá kniha patří filmové pohádce Tři oříšky pro Popelku. Jedná se o dokumentární knihu, kterou napsala dvojice českých autorů a je plná informací, o kterých jste neměli ani ponětí. 
  

Dívka s devíti parukami od nizozemské spisovatelky Sophie van der Stapové je zpovědí. Sophie onemocněla rakovinou, ale měla velké štěstí, že přežila. Podle knihy byl natočený i film s názvem Devět paruk, nedávno ho vysílali v televizi.

Slunečnice od Kláry Mandausové mě překvapila svou lehkostí, krásnými slovy a příběhem.  I to je důvod, proč vyhledávám české autory, protože si umí pohrát se slovy.

První telefonát z nebe. Silný příběh, který mě přinutil se zamyslet, zda opravdu existuje život po smrti. Mitch Albom napsal mistrně román, který potěší všechny čtenáře. Kniha vás drží v napětí od začátku do konce.

Edith Piaf je další z řady životopisných knih, kterou vydává Metafora. Ještě jsem ji nečetla, ale z pozitivních reakcí na tuto knihu se dá usoudit, že bude stát za to.

Mám ráda všechny ruční práce a Gumičky Loom Band mě vážně potěšily. Jenže jsem zjistila, že až tak moc šikovná nejsem. Je potřeba mít nejen šikovné prsty, ale i notnou dávku TRPĚLIVOSTI.

Pravdomluvní sedmilháři je kniha od českých autorů (Sofie Králová a Tomáš Kristl) a příběh je více než zajímavý. Navíc tloušťka knihy je hodně sympatická, takže ji budu mít přečtenou velmi brzy.

Pustina z pera Moiry Young je druhým dílem ze série Dustlands. První díl se jmenoval Krvavá cesta, která se mi obzvlášť líbila a na tento díl se vážně moc těším.

Včelí lid je také druhý díl, ale tentokrát od mladé české spisovatelky Marcelky Remeňové. První díl se jmenoval Osm světů a je to fantasy literatura. Doufám, že tohle teď nebude číst má sestra, ale i tento díl dostane pod stromeček.

Jak už jsem se jednou zmiňovala, proběhla i burza vyřazených knih. První knihu, kterou jsem si pořídila, byla Nataša od Táni Keleové-Vasilkové, která je známá svými romány pro současné ženy. Má nádhernou zimní obálku a od příběhu si hodně slibuji.

Tuhle knihu netřeba představovat. Zmizelou od Gilian Flynnové zná téměř každý a pořídit si ji za 10 Kč? Kdo by ji nebral, že? Takhle sice vypadá velmi přitažlivě, ale vazba je poněkud poničená, takže pokud někdo zná fígl, čím slepit vypadlé stránky, sem s tím.

A tady už jsou knihy z výprodeje v Buxu. Za 255 Kč jsem si pořídila 5 knih. U některých, třeba Ochránce od Roberta Craise, je docela škoda, že stojí tak málo. Například tento stál 77 Kč. Robert Crais je záruka, že kniha bude skvělá, i za necelých osmdesát korun.

Panika od Rossely Canevariové má velmi zajímavou obálku, co říkáte? A paniku zažil snad každý z nás. Hlavní hrdince se vrací vzpomínka na smrt matky a začnou ji sužovat záchvaty paniky.
 
Penzion Růžový přístav mě zaujal nejen svou obálkou, ale i obsahem. Vypadá na hezký společenský román.

Zápach odlivu je prvním dílem ze série o Fredriku Bromanovi. Od autora jsem četla Potápěče, který byl spíše psychologií postav. Od této knihy očekávám to samé.

Ulička tisíce květů je příběhem dvou tokijských bratrů, který se odehrává za druhé světové války. Má krásnou obálku, a také vysoké hodnocení na Databázi knih.

A poslední kniha je narozeninová. Poselství růží jsem si vybrala také proto, že od Leily Meacham jsem četla Dlouhé stíny a moc a moc se mi líbily a autorčin styl mi dokonale sedl.

A to myslím pro tento měsíc stačilo, co říkáte?

4 komentáře:

  1. Tomu říkám pořádně velká nálož nových knížek :-) Popelku mám taky objednanou a moc se na ni těším. Jinak tolik knížek to ti můžu jen tiše závidět, já už pomalu nemám knihy kam dávat a musím začít šetřit :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, hodně se toho nakupilo tento měsíc. :-) Já už ve své knihovně načínám druhou řadu a je docela velké dilema, kterou knížku schovám dozadu a která zůstane vidět. Já mám ještě naštěstí v záloze jednu knihovnu, takže knížky budu kupovat dál.

      Vymazat