čtvrtek 12. prosince 2013

Dlouhé zimní večery 2 - Horká čokoláda, čaj či káva

Projekt od Táni.


Rozhodně Café Latté Machiato s karamelovou příchutí.

Tuto kávu jsem poprvé objevila v Caffé Castelu v Kroměříži a pokaždé, když tam s dětmi zavítám, tohle je první, co si objednávám. Hned po džusu pro holky.

Ale jinak mám ráda skoro všechny druhy káv, pokud jsou dobře udělány. Já to moc neumím a pokaždé, když si začínám s novým druhem rozpustné kávy, mám několik pokusů a omylů, než dosáhnu správné chuti. A piju je rozpustnou, tureckou opravdu nemám ráda.

Když je mi zima a chci se zahřát, sáhnu raději po čaji. Ovocném, který nemusím sladit, nebo bylinném. Z bylinných čajů mám nejraději Rooibos s vanilkou, kdy na mě dýchne daleká exotika.

Horkou čokoládu jsem neměla ani nepamatuji, spíše capucchino, které si o víkendu dopřávám k snídani. S pěkně bohatou pěnou.

A ke knížce mi definitivně patří káva. Krásně voňavá, která prohloubí prožitek z čtení.

4 komentáře:

  1. Také miluji Café laté machiato, ale bohužel si ho doma neumím připravit :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to taky neumím, proto si ji vždycky objednávám v restauraci. Možná se někdy Ježíšek umoudří a pořídí mi nějaký pěkný kávovar a já si v teple domova připravím svou oblíbenou kávu :-)

      Vymazat
  2. Tak to já jsem spíše čajová. Pro mě ke knize určitě černý EarlGrey s medem a citrónem - a v zimních měsících do něj ráda přidávám i kousky zázvoru, to je pošušňáničko. :) Nebráním se ani bylinkovým a ovocným čajíkům, mezi nimi asi ani žádného extra oblíbence nemám.

    Byl jeden čaj, který jsem milovala Brewhaha Chai Tea - kupovala jsem ho ve svém rodném městě v "Zelené lékárně", ale od té doby jsem ho v ČR nikde neviděla.

    Kávu si dám také ráda, ale snažím se její pití omezit. A nebo nahrazovat kravské mléko mlékem rýžovým (pak je káva trošičku sladší - cukrem ji nesladím vůbec). Bohužel je mi po ní někdy tak nějak zvláštně, tak raději sahám po čaji. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Earl Grey s medem a citronem budu muset někdy vyzkoušet, zní to moc dobře.

      Kávu sladit musím, ale sladím ji třtinovým cukrem, běžný cukr ani nepoužívám a když ano, tak při pečení ho kombinuji právě s třtinovým.

      Vymazat