pondělí 9. prosince 2013

Osm světů: Seznámení

AUTOR: Marcela Remeňová
ILUSTRÁTOR: Milan Galia
NAKLADATELSTVÍ: Mladá fronta
ROK: 2013
POČET STRAN: 255
ZDROJ: vlastní

HODNOCENÍ:




Anotace
Český knižní thriller teprve třináctileté autorky se odehrává v současném New Yorku a vypráví příběh sedmnáctileté Ley Layerové, obyčejné středoškolačky, kterou kromě zvláštních temných snů nic netrápí. Jedné noci se Lea vzbudí z noční můry a nechtěně vyslechne rozhovor své adoptivní rodiny, ze kterého pochopí, že její rodiče, bratr Fred i sestra Samantha jsou Osmisvěťané, což znamená, že pocházejí z úplně jiné galaxie...

Něco málo o ději
Lea je obyčejná středoškolačka. Žije si normálním životem sedmnáctileté dívky v rodině, která si ji v pěti letech adoptovala. Ale v jeden okamžik se jí život úplně promění. Zjistí, že její rodina nepochází ze Země, ale z planety Osm světů.

Lea si na tuto novinku nestačila zvyknout, když k nim do rodiny táta Thomas přivede neznámého mladíka. Jmenuje se Harry a kromě toho, že je také Osmisvěťan a je velice přitažlivý, je i nájemný vrah. Což se pochopitelně nikomu z rodiny moc nezamlouvá.

Lea se s Harrym sblíží, ale krátce po Vánocích Harry zničehonic zmizí a nikdo neví kam. Je na Lee, aby Harryho vypátrala a pochopila, proč se ji pokusil zabít.

Hodnocení
Moje překvapení, že knihu napsala třináctiletá slečna, neznalo konce. A když se naskytla příležitost si knihu přečíst, rozhodla jsem se, že šance využiji. Komu se poštěstí vlastnit knihu dospívající spisovatelky?

Začátek příběhu mě moc neoslnil. Připadlo mi, že je to takové trochu kostrbaté, příliš jednoduché a dětsky psané. Ale čím více jsem četla, tím více se mi děj zamlouval a dá se říci, že mě příběh vtáhl do sebe. Zápletka je vymyšlená velmi originálně, některé mimozemské vlastnosti však byly až těžko uvěřitelné. Některé mi ale přišly hodně zajímavé, např. způsob teleportace.

I přesto, že mi žádná postava úplně nepřirostla k srdci, za sebe můžu říct, že jsem si podle popisu a charakteristik udělala obrázek o tom, jak kdo vypadal. Sympatičtí byli však všichni a někdy jsem nevěděla, jestli mám Harryho zařadit mezi kladné postavy nebo záporáky. Lea však patřila mezi kladné postavy a určitě jí budou čtenářky fandit a říkat si, že by chtěly mít takové vlastnosti a velký talent jako ona.

Také jsem docela zvědavá, jak bude vypadat život na planetě Osm světů a doufám, že v příštím díle nás na tuto planetu autorka zavede.

Nicméně klobouk dolů. Vydat román ve třinácti letech je velký úspěch. Vzpomeňte si, co jste dělali vy ve třinácti letech. Za sebe můžu říct, že jsem rozhodně neměla žádnou velkou fantazii a spisovatelské nadání jsem také neměla. Slečna spisovatelka má můj obdiv, protože vymyslet příběh, zápletku a postavy tak, aby všechno do sebe zapadalo, chce talent a Marcela Remeňová ho určitě má.

O autorce
Marcela Remeňová se od dětství pohybuje v prostředí divadla a filmu. Nejprve vytvářela příběhy pomocí malováním obrázků a později začala psát první povídky. Druhý díl Osmi světů plánuje dokončit v roce 2014.

Trailer
I kniha Osm světů má svůj knižní trailer.

Děkuji nakladatelství Mladá fronta za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu můžete objednat na stránkách e-shopu Kniha.cz

6 komentářů:

  1. Páni tak to klobouk dolů ve třinácti něco vydat. Sice to zní trošku zvláštně, ale nemuselo by to být tak špatné. Autorka má můj obdiv :)

    OdpovědětVymazat
  2. už jsem na ni jednou narazila. každopádně dobrá recenze, mám chuť se po knize poohlédnout:)

    OdpovědětVymazat
  3. To, žě je někdo schopen vydat knihu už ve třinácti letech, je opravdu úctyhodné. To, že ta kniha opravdu za něco stojí, skoro neuvěřitelné. Docela uvažuji, že se po ní porozhlédnu, čistě ze zvědavosti :)

    OdpovědětVymazat