středa 9. prosince 2015

Zenová zahrada

AUTOR: Éric Marson
ILUSTRACE: Clara Catalan
NAKLADATELSTVÍ: Svojtka
ROK: 2015
POČET STRAN: 128
ZDROJ: vlastní


HODNOCENÍ:



Anotace
Stovka obrázků v této knize nejsou pouhé ilustrace - čekají na to, že se necháte unést záplavou barev, vybarvíte je a vytvoříte si vlastní zenovou zahradu.

Hodnocení
Další omalovánky, které jsem si od léta stihla pořídit, je Zenová zahrada. Tento nákup se mi rozhodně vyplatil a z tehdejší nabídky se mi nejvíce zamlouval.

Jak už název vypovídá, v knize najdete převážně obrázky, které se týkají přírody, převážně rostliny, stromy či krajiny. Dalšími motivy jsou zvířata, ale těch je přece jen trochu méně než flory.

Kniha má klasický formát A4 v paperbacku. Papír je silný, gramáž jednotlivých listů je 140 g, papír použitý k tisku byl bezdřevý ofset. Nepatří úplně k nejhladším papírům, ale je vidět, že papír je mnohem kvalitnější než v omalovánkách, které jsem si pořídila jako první.

Ilustrace v knize jsou z obou stran, jednotlivé obrázky jsou ohraničeny rámečkem. Každý list je perforovaný, stránku tak lze vytrhnout a zarámovat. Někomu perforace může vyhovovat, v poslední době však zjišťuji, že se mi lépe kreslí v knize, kde se listy trhat nemusí, protože při dlouhém kreslení se perforace trhá sama od sebe.

V Zenové zahradě jsem zkoušela kreslit akvarelovými pastelkami Mondeluz, roztírala jsem je blenderem a maximální spokojenost. Obrys malovaného obrázku se na druhé straně nevytlačil. Zkusila jsem akvarelové pastelky rozmazat vodou, papír se však ihned zkroutil a byl trochu vlnitý. Přesto však to nebyla žádná tragédie.

100 obrázků k malování vám zkrátí dlouhé zimní večery. A pokud budete mít obrázky již dávno vybarvené, na konci knihy najdete volné stránky pro vaše nápady. Můžete si vyzkoušet různé pokusy se stínováním, experimentovat s barvami či jen psát svoje postřehy a nápady.

Na začátku knihy vás autor seznámí s tím, co to vlastně zen znamená, naučíte se uvolnit se při kreslení a také vás naučí symboliku barev. Každá barva má svůj význam a každá na člověka působí jinou silou.

Nezbývá tedy už nic jiného než si připravit ostré pastelky a začít vykreslovat a přitom relaxovat a dosáhnout vnitřního klidu.

Žádné komentáře:

Okomentovat