čtvrtek 12. listopadu 2015

Vražedná vášeň

AUTOR: Markéta Harasimová
NAKLADATELSTVÍ: Čas
ROK: 2015
POČET STRAN: 360
ZDROJ: vlastní



HODNOCENÍ:




Anotace
Rodící se milostný vztah Liliany a Artura krutě poznamená hrůzný zločin. Oba pracují pro laboratoř vyvíjející revoluční lék proti rakovině - a právě o ten má zájem neznámá skupina zločinců, která se nezastaví před ničím. Vzrušující momenty, které Lil a Artur prožívají, nejprve naruší záhadné zmizení jejich kolegy, jenž za své vědomosti zaplatí životem. Sympatický, byť občas poněkud neortodoxní policejní komisař Ivan Hokr začíná pátrat po bestiálním vrahovi, který je však vždy o krok napřed. A krátce nato je unesen i Artur. Liliana se zmítá ve strachu o život milovaného muže, zatímco Hokr s kolegy bezvýsledně hledá pachatele. Smrtelné nebezpečí ovšem číhá také na Lilianu - a ten, který zpovzdálí tahá za nitky, je možná blíž, než by ji vůbec kdy napadlo…

Něco málo o ději
Liliana a Artur spolu prožívají nádherný vztah. Jsou sice teprve na začátku, jsou zamilovaní až po uši, ale oba tuší, že jejich láska je ta osudová.

Oba pracují v jedné laboratoři, která vyvíjí lék proti rakovině a je téměř před dokončením. O tento lék se však zajímají zločinci, kteří jsou schopni jít i přes mrtvoly, aby recepturu na převratný lék získali. Kvůli léku je unesen a zavražděn Arturův kolega, ale ani on a Liliana nejsou v bezpečí.

Jak to celé dopadne? Přijdou také Artur a Liliana o život nebo bude policie pohotová a včas zločince najde?

Hodnocení
Po Sametové kůži přišla na řadu Vražedná vášeň. Pro srovnání můžu říct, že Vražedná vášeň se mi líbila mnohem více, byla pro mě čtivější, romantičtější a napínavější.

V příběhu se seznamujeme s Lilianou, ženou, která se právě zamilovala do Artura. Láska je to oboustranná, a tak jim nic nebrání v tom, aby se mohli vzájemně poznávat a milovat. Do jejich štěstí však zasáhne násilná smrt kolegy. On i Artur pracují na výzkumu léku proti rakovině a zdá se, že o tento výzkum mají zájem lidé, kteří se neštítí ničeho. Případ dostal na starosti komisař Hokr s novým parťákem inspektorem Conkem. Ale zdá se, že pachatelé jsou stále o několik kroků dopředu a policie nemá žádné stopy.

Nejsem žádný detektiv, ani nemám detektivní myšlení, takže vypátrat vraha v detektivkách mi trvá přesně tak dlouho, dokud jeho jméno autor sám nezveřejní. Tady mi ovšem bylo jasné hned, kdo bude pachatelem. Ale ani brzké odhalení vraha knize nezměnilo nic na tom, že se skvěle četla. 

Hlavní postavy mi byly nanejvýše sympatické. Křehká Liliana, okouzlující Artur, tvrďák Hokr. Nejvíce sympatií u mě získal policejní komisař Hokr. V práci působí hodně drsným způsobem, zásadový a pevný charakter, autorita. V soukromí se však mění v muže, který je schopný pro svou přítelkyni udělat cokoliv, aby byla šťastná. Práce kriminalisty není jednoduchá, Hokr odchází k případu prakticky kdykoliv a jeho partnerka musí mít v sobě notně velkou dávku pochopení, tolerance a lásky, aby se dokázala s Hokrovým povoláním smířit.

Po prvních třech kapitolách jsem byla lehce zklamaná. Říkala jsem si, že autorka mohla dramatickou situaci protáhnout o několik desítek stránek dál. Nakonec jsem byla ráda, že to skončilo tak, jak to skončilo, protože se přihodily další věci, které zamíchali s vyšetřováním.

Po přečtení jsem měla pocit, že to byla opravdu skvělá jízda. V knize se vystřídaly dva žánry - romantický i detektivní, koneckonců by se dalo říct, že se jednalo i o thriller. Oba žánry dostaly stejný prostor, takže se pravidelně střídala romantika s napětím. A takové knížky se mi líbí. Skoro jsem ani nechtěla, aby ten krásný romantický začátek brzy skončil

Byla jsem příjemně překvapená, jak se kniha snadno četla a můj osobní názor je, že se kniha vyrovná i knihám zahraničním. Nejen žánrově, ale i stylem.

O autorce
Markéta Harasimová se narodila v severomoravském Krnově, kde prožila téměř celé dětství. Vystudovala obchodní akademii a následně nějakou dobu pracovala jako manažerka. Přestože neabsolvovala žádnou školu s humanitním zaměřením, k roku 2014 je autorkou téměř desítky románů a patří k našim nejlepším spisovatelkám románů pro dospělé. Autorčina díla jsou odrazem dnešní doby a života, čtivé, svižné a napínavé, zaměřené na problematiku mezilidských vztahů, trable v lásce, nechybí ani detektivní zápletky. Její romány rovněž dnes nechybí v žádné veřejné knihovně. V současné době žije s manželem na jižní Moravě a věnuje se psaní na profesionální úrovni. Zdroj: Markéta Harasimová









Knihu můžete zakoupit v e-shopu knihkupectví.
Děkuji knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat