pátek 1. srpna 2014

Chuť do života

AUTOR: Halina Pawlowská, Lubomír Teprt
NAKLADATELSTVÍ: Motto
ROK: 2014
POČET STRAN: 247
ZDROJ: vlastní

HODNOCENÍ:





Anotace
Napsala jsem zodpovědného průvodce všech věcí, které by člověku mohly udělat radost. A protože už jen výraz chuť do života mi asociuje jídlo a protože jím šíleně ráda a mám na jídlo pořád chuť, tak jsem ke svým optimistickým radám a postřehům zkušené ženy, matky, milenky a kuchařky přidala konkrétní recepty na lahůdky, které do každé zatemněné mysli vnesou jas.

Hodnocení
Halinu Pawlowskou jsem znala z knihovny mých rodičů, ale nějak jsem nenašla čas ani chuť si žádnou z jejích knih přečíst. Přesto, když se na knižním trhu objevila její nejnovější kniha Chuť do života, jsem se rozhodla, že je načase to změnit.

Kniha je rozdělená do 24 krátkých fejetonů, které budete mít přečtené během jednoho až dvou večerů. Týkají se především zamyšlení nad životem a jeho spletitými stezkami a jak se vypořádat s problémy. Také jsou to vzpomínky na blízké Haliny Pawlowské - na tatínka či manžela. Ale píše také o svých kamarádkách, dětech nebo cestování.

Kromě toho se povídky točí kolem jídla a přiznám se, že některé z receptů se mi hodně líbily. Naštěstí většina zmiňovaných jídel byla součást každého fejetonu. A nebyl tam jen jeden recept, ale většinou tři až šest receptů. Některé recepty obsahovaly i rady, které se týkají vaření nebo nakupovaní. To se mi hodně líbilo, protože málokdy v nějaké kuchařce najdete tipy, jak se surovinami zacházet, případně jak recept obměnit.

Kromě receptů najdete u každého fejetonu rýmované poučení či zamyšlení, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Přiznám se, že jsem se u nich vždycky usmála a řekla si, proč ne, vždyť to čas od času opravdu takhle funguje.

Vyzkoušela jsem také jeden recept, ale musela jsem bohužel improvizovat, protože bych s tou koulí, co mi vznikla, mohla dělat cokoliv, ale rozhodně bych ji nemohla nalít na plech. Ale jinak byl recept opravdu skvělý a koláč vynikající. Recept na Ovocný koláč se sněhovou čepicí i s postupem najdete zde.

Závěrem bych chtěla napsat, že PROČ BYS MĚLA ŽALEM SKAPAT? MŮŽEŠ SI ČÍST A PŘITOM PAPAT!

O autorce
Halina Pawlowská je autorka próz na rozhraní krátké povídky a fejetonu. V roce 1988 začala pracovat v redakci zábavy v Československé televizi na Barrandově jako dramaturgyně a scénáristka. Od roku 1991 pak pracovala jako novinářka. Pawlowská publikovala své fejetony a sloupky však již od roku 1990, první byla její novela Zoufalé ženy dělají zoufalé věci v týdeníku Vlasta. Zdroj: Databáze knih, iGlanc


Děkuji portálu Databáze knih za poskytnutí recenzního výtisku.

Přečteno v rámci Letní knihomolské výzvy.

Žádné komentáře:

Okomentovat