neděle 24. března 2013

Marina

AUTOR: Carlos Ruiz Zafón
ORIGINÁL: Marina (1999, EDBE, Barcelona)
PŘEKLAD: Athena Alchazidu
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ROK: 2012
POČET STRAN: 255
ZDROJ: knihovna

HODNOCENÍ:



Anotace od vydavatele:
Píše se rok 1980 a mladý student Oskar Drai na jedné ze svých zasněných toulek potkává odvážnou Marinu. Společně se vydávají za záhadným znamením černého motýla. Nemají však ani tušení, jaké hrůzy na ně v temných uličkách Barcelony čekají.

Oskar Drai je student, který v Barceloně chodí na střední školu. Je zde i ubytován na internátě, protože jeho rodiče hodně cestují a na Oskara nemají dostatek času. Oskar se cítí osamělý, a tak využívá svého volného času k tomu, aby poznal krásy Barcelony. Z jedné ze svých toulek potkává Marinu. Ta ho představuje svému otci Germánovi, který si Oskara velmi oblíbí. Od té doby se Oskar stal součástí jejich života a na oplátku se oni stali jeho náhradní rodinou.

Marina má ráda dobrodružství, a tak jednou sledují na hřbitově ženu zahalenou v černém plášti, jak klade na hrob rudou růži. Tento hrob je beze jména, má jen symbol černého motýla. A protože jsou Oskar a Marina zvědaví, chtějí zjistit, co tento černý motýl vlastně znamená. Zjišťují, že tento symbol používal Michal Kolveník, československý emigrant, který do Barcelony přišel jako chudý a během několika let velice zbohatl. Ale i on měl své velké tajemství a Oskar s Marinou tuto pravdu při svém pátrání odhalili.

Při prohlížení novinek v knihovně jsem tuhle knížku nejdříve minula. Její přebal je nenápadný a snadno se ztratí mezi ostatními obálkami, které jsou mnohem výraznější než tento. A to byl myslím účel vydavatele - temné sídlo s jedním zářivým oknem dává tušit, že i příběh bude takový.

Celou dobu čtení jsem z knihy měla depresivní, chmurný pocit. I přesto, že Barcelona je veselé město, tak zrovna v této knize jsou vylíčeny temné uličky plné neznámých zákoutí. Příběh je vyprávěn s určitou nostalgií až se smutkem, který je do knihy zasazen a mezi řádkami je hodně patrný a jediné, co prosvítá je pevné přátelství mezi Oskarem a Marinou.

I přesto, že je kniha určena mládeži, věřím, že si najde cestu i k dospělým, Jsou zde také hororové prvky a při některých scénách jsem se hodně bála a já si říkala, tak tohle číst už nebudu. Naštěstí jsem to nevzdala a ve čtení pokračovala. Závěr knihy je smutný a vy budete potřebovat několik kapesníků, pokud jste stejně citliví jako já.

2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Taky se mi líbila, ale jak už jsem psala, připadala mi taková temná a pochmurná.

      Vymazat