úterý 5. února 2013

Lovkyně informací

AUTOR: Taylor Stevensová
ORIGINÁL: The Informationist, (2011, Crown Publishers - Random House, New York)
PŘEKLAD: Irena Steinerová
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK: 2012
POČET STRAN: 320
ZDROJ: knihovna
HODNOCENÍ:



Anotace od vydavatele:
Vanessa Michael Munroeová má mimořádný talent pro jazyky (ovládá jich dvaadvacet) a za sebou tvrdý výcvik v zacházení s nožem. Obstarává informace, většinou v zemích třetího světa, pro firmy, vlády i jednotlivce. I proto, že se narodila v Kamerunu (manželům-misionářům), kývne na zakázku naftaře Richarda Burbanka, jehož adoptivní dcera Emily se nevrátila ze safari v Namibii. V doprovodu rodinného přítele Milese Bradforda se Vanessa s falešným pasem vydává do Afriky, tam ji však dostihne jak pravda o Emilyině osudu, tak její vlastní minulost… a Vanesse nakonec nezbude nic než pomsta.

Když jsem si pročítala různé komentáře a recenze k této knize, rozhodla jsem se knihu vyhledat a přečíst si ji. Anotace mě bohužel moc nenalákala, ale řekla jsem si, že to zkusím. A s klidem můžu říct, že mě kniha nezklamala.

Děj se odehrával především v Rovníkové Guineji, i přestože tam bylo popisu africké přírody málo, dokázala jsem si představit onu neproniknutelnou džungli.

Hlavní představitelkou knihy je Vanessa Michael Munroeová, která má africké kořeny, kde se narodila rodičům misionářům. Michael má nepředstavitelnou znalost jazyků, domluví se až dvaceti dvěma jazyky i různými nářečími. A tato znalost jí pomáhá získávat informace pro různé firmy. 

Michael je tvrdá žena, rázná, myslí jí to rychle a skvěle. Ale na druhou stranu je zevnitř i žena s city, ženskostí a přirozenou touhou po lásce.

Jejími protějšky jsou dva muži. Miles Bradford je nechtěným společníkem na misi, kdy hledají ztracenou Emily, dceru bohatého miliardáře Richarda Burbanka. Miles patří k nejlepším mužům, které Michael mohla ke spolupráci získat. Přesto mu nedůvěřuje.

Druhým mužem je Francisco Beyard, přítel z jejího mládí, kterého nedobrovolně musela opustit. Je vynikající stratég a s Michael tvoří dokonalý pár jak v práci, tak i v soukromí.

Příběh je rychlý, dynamický, jasně srozumitelný. Nechybí v něm ani romanika, ale z velké části je to dobrodružný thriller. Četl se velice dobře, ke konci jsem už jenom přeskakovala slova jenom proto, abych věděla, jak to skončí. V této knize se mi po dlouhé době stalo, že jsem nezačala listovat na závěr knihy, abych věděla, jak děj dopadne.

Trochu mi přece jenom vadilo, že se trojice neustále přemisťovala do různých měst, vesnic a míst a já se v tom množství zeměpisných názvů trochu ztratila, ale není to žádný handicap. Pomohlo mi si vyhledat na internetu mapu a pak sledovat jejich pohyb, což bylo velice zajímavé.

Knihu určitě doporučím každému, kdo má rád dobrodružství a akci, protože tohle se vám určitě bude líbit.

2 komentáře:

  1. No vidíš, na tu jsem si také brousila zuby a úplně na ní zapomněla, děkuji za připomenutí, jdu si jí dát do to-read listu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti, moc se mi líbila. Měla jsem ji přečtenou během čtyř dnů, ale to jsem měla hodně času a byla bez dětí ;-)

      Vymazat