pondělí 11. listopadu 2019

Léto na maximum

AUTOR: Petra Martišková
NAKLADATELSTVÍ: Alpress
ROK: 2019
POČET STRAN: 200
ZDROJ: vlastní








Anotace
Izabela má všeho plné kecky – nejlepší kamarád zůstal po úrazu na vozíku, rodiče se rozcházejí a ji čeká po prázdninách stěhování do Prahy. Alespoň o prázdninách chce utéct před všemi starostmi. „Tohle léto si užiju po svém!“ umane si Iza a ani netuší, jak nezapomenutelné pro ni bude, když do jejího života vstoupí záhadný Nik.

Hodnocení
Letní novinka Petry Martiškové, která vyšla v nakladatelství Alpress, je čtením pro dospívající dívky. A jako odpočinková kniha osloví i dospělé ženy.

Sedmnáctiletá Izabela těžce prožívá konec školního roku. Nejen, že její nejlepší kamarád Sebastian skončil při havárii na motorce na invalidním vozíku, navíc se její rodiče rozvádějí. Izabela dává veškerou vinu mamce, a tak se rozhodne, že bude bydlet s tátou v Praze. Znamená to však změnit střední školu a opustit Seba. Jenže teď jsou prázdniny. Izabela využila toho, že její teta potřebuje brigádnici do restaurace a odjíždí na celé léto k Máchovu jezeru. A jak to tak většinou v tomto věku (a v těchto knihách) bývá, čeká na ni první láska. Izabela si chce toto léto užít na maximum.

Od knihy jsem očekávala, že bude vhodná pro mladší dívky, stejně jako tomu bylo u titulu Léto s frajerem, kterou si s chutí přečetla i moje dvanáctiletá dcera. Najednou jsem se však ocitla na střední škole u dívky, která má úplně jiné starosti.

Protože už nejsem cílová skupina, na její problémy jsem se dívala okem dospělého. Především mám na mysli rozvod rodičů. Bohužel, je to častá záležitost, a jako jsou na lásku dva, tak na konec (většinou) také dva. Izabela nic z toho nechce vidět. To za prvé. Druhá věc je ta, že rodiče před ní předstírali, že je vše v naprostém pořádku. Izabela je zatím ve věku, kdy problémy dospělých nebude řešit. Ale toto je jenom vedlejší záležitost, která s letním příběhem o lásce souvisí jen okrajově.

Důležitá je první láska, kterou Izabela prožívá s Nikem. Nik je okouzlující mladý muž, který Ize zpříjemní léto. Izabela se snaží brát jejich vztah jako letní romanci, která skončí posledním srpnovým dnem. Po prázdninách na ni čeká nová škola a noví spolužáci. Dokážete si představit, když k vám do třídy přijde nová holka nebo kluk? Iza moc nezapadla. Navíc je ve třídě dívka jménem Justýna, podle které se všechno řídí. Kniha je tak pomyslně rozdělená do dvou částí, které se v průběhu děje setkají.

Autorčiny knihy mám moc ráda. Její romány srovnávám ke knihám Lenky Lanczové, přesto však Petra Martišková píše po martiškovsku. Příběhy jsou vtipné (nečíst ve vlaku!), milé i romantické. Má svůj vlastní styl, který je mi hodně sympatický a je jedno, jestli píše pro děti, mládež nebo dospělé.

Romantická linka není tak výrazná, přesto se v ní najdou i sexuální scény, které však nikoho nepohorší. Jsou napsány velice jemně a decentně. Nesmí chybět ani zápletka, která zkomplikuje Izabele život.

Trochu jsem měla problém s Nikem. Zařadila bych ho do kategorie „bad boy“. Vážně nerozumím tomu, co na nich dívky vidí? Nik mě nepřesvědčil o tom, abych si ho oblíbila. Navíc mě rozčilovalo, že Nik oslovoval Izabelu „vílo“ a to i ve vážných chvílích. Přece máme každý svoje jméno, no ne?

Léto na maximum je jednohubka na dva večery. Určitě se bude líbit jak mladým dívkám tak i těm ženám, které už mají své první lásky za sebou.


O autorce
Petra Martišková vystudovala Gymnázium v Kadani a později tamtéž i nástavbové studium obchodní akademie. Účetnictví se věnuje profesně, ale pracovala také jako redaktorka internetových magazínů pro ženy. Díky lásce ke knihám, začala psát vlastní příběhy. V roce 2006 jí vyšla první kniha a od té doby vyšlo spoustu knih nejen pro ženy, ale i pro děti.


Děkuji nakladatelství Alpress za poskytnutí recenzního výtisku.

1 komentář:

  1. No recenzi máš napsanou sice krásně, ale kniha mě moc nenalákala. Takhle na mě působí až moc sladce a jednoduše a to není úplně můj styl :)

    OdpovědětVymazat