středa 1. února 2017

Příběhy o Bubáčkovi

  cc

AUTOR:  Daniela Krolupperová
ILUSTRÁTOR: Lucie Dvořáková
NAKLADATELSTVÍ: Albatros
ROK: 2011, 2013, 2016
POČET STRAN: 64, 64, 71
ZDROJ: knihovna
HODNOCENÍ:



Hodnocení
Lukášek je malý chlapec, kterému maminka před spaním čte pohádky. Jednoho dne však zjistili, že všechny knížky o strašidlech mají přečtené. Co teď? Protože je maminka šikovná, vymyslí si krásnou pohádku o strašidlu jménem Bubáček. Tatínek je taky šikovný a Lukáškovi Bubáčka nakreslí na kousek papíru. Bubáček z papíru však ožije a s Lukáškem se skamarádí. Zažijí spolu velká dobrodružství. V prvním díle se Bubáček ztratí v lese. Ve druhém díle se budou Bubáčkovi ztrácet kola, které krade skřítek Myšošlap na popud zlého čaroděje. Ve třetím díle zůstane Bubáček s Myšošlapem sám doma a budou bojovat proti Bubákovi, který by je chtěl naučit strašit.

Všechny tři knihy najednou jsem si vypůjčila z knihovny a za sebe můžu říct, že to bylo krásné čtení. Napínavé, dobrodružné, svižné a čtivé. Všechny tři příběhy jsou o přátelství, o odvaze a také o dobru, které vítězí nad zlem.

Věty v příbězích jsou jednoduché a krátké, což ocení malí čtenáři, kteří se teprve učí číst. Když zhodnotím, který příběh se mi nejvíce líbil, asi ten druhý o tom, jak se Bubáček skamarádil s Myšošlapem. Bylo to napínavé, až se dech tajil.

Menší výtku mám k poslednímu příběhu. I když byl dobře napsaný, trochu mi nesedl začátek knihy. Kdybych nečetla předchozí dva díly, těžko bych věděla, kdo je Bubáček a kdo Myšošlap a jak se v knize objevili. Přesto však všechny tři knihy jsou krásné a skvěle se mi četly. Co víc dodat? Přečtete si příběhy sami se svými dětmi a povídejte si o nich.

Co se mi líbilo, byla hranice mezi skutečným světem (Lukášek) a světem, kde ožívají kreslené postavičky. Kdo má velkou fantazii, bude nadšený.

O autorce
Daniela Krolupperová je překladatelka, novinářka a spisovatelka. Píše především pro děti a její knihy mají i poučení: Draka je lepší pozdravit aneb O etiketěSedmilhář Josífek nebo Já se nechtěl stěhovat!

Žádné komentáře:

Okomentovat