neděle 5. července 2015

Knižní úlovky, červen 2015

Začaly prázdniny. Pro školáky a studenty období odpočinku, výletů, dovolených, pro jejich rodiče sáhnutí hluboko do peněženky. Ať žije léto!

Za měsíc červen se toho moc neudálo. Knih mi přišlo sice málo v porovnání s jinými blogery, ale i tak to jsou krásné kousky. 

První kniha se jmenuje Na sto kusů od autorky Lucy Dillon. V tuto chvíli ji čtu a moc se mi líbí, i když je to trochu smutný příběh. Gina se po rozvodu odstěhuje z velkého domu do malého bytu a rozhodne se, že si ponechá sto věcí. Dokážete si to představit? Některých věcí se zbavit bude velmi bolestné.

Druhá kniha, která mi přišla k recenzi je Černobílý svět od Kathryn Stockett. Někteří ji už určitě četli, protože u nás vyšla poprvé v roce 2011, což není tak dávno. (Docela mě občas pobaví komentář některých blogerů, kteří si pod pojmem starší kniha představí knihu vydané v tomto roce...). Navíc mi byla kniha doporučená v knihovně, takže jsem viděla, že je v nabídce, neváhala jsem.

A poslední knihou je Osamělost prvočísel od italského spisovatele Paola Giordana. Kniha je opět nové vydání, ale opět jsem na ni slyšela kladné ohlasy, tak na tu se také moc těším.

Nově do knižního souhrnu přidávám i audioknihy. Určitě si zaslouží, abych se o nich zmínila. Začala jsem spolupracovat s Audiotékou a poslechem audioknih se mi otevřel nový prostor. V měsíci červnu jsem měla možnost poslouchat několik nahrávek. 

První byla od vydavatelství Tympanum. Jmenuje se Babička drsňačka od anglického spisovatele pro děti Davida Walliamse. Bylo to skvělé, poučné a i smutné a podání Jiřího Lábuse je nezapomenutelné.

Druhá kniha byla opět pro děti, tentokrát trochu návrat do dětství, kterou možná ani ostatní posluchači neznají. Napsal ji František Nepil a jmenuje se Kočka se vdávala, pes se ženil. Vyprávění pro předškolní děti o zvířátkách a řemeslnících se zhostil Zdeněk Řehoř.
Do třetice všeho dobrého a ledového je audiokniha Poslední Laponec od francouzského spisovatele Oliviera Truca. Mrazivý sever, vražda a krádež posvátného bubnu, to je skvělý poslechový zážitek. Navíc, když vám do ucha promlouvá Igor Bareš, Jana Stryková a Pavel Rímský, je to něco, co se vám dostane pod kůži.

2 komentáře:

  1. Holka, máš vkus! Vybrala jsem si stejné knihy. A černobílý svět mám v hardbacku. Po přečtení paperbacku z knihovny jsem z něj byla tak nadšená, že jsem ji musela mít ve sbírce:). Ted koukám po Zlodějce knih:)

    OdpovědětVymazat
  2. Černobílý svět mám doma..:) A považuji tuhle knihu za dokonalost. Ale asi si budu muset dát re-reafing, protože si z ní už skoro nic nepamatuji :(

    OdpovědětVymazat