pátek 29. srpna 2014

Mango, láska a kari

AUTOR: Valijah Klásová
NAKLADATELSTVÍ: Motto
ROK: 2014
POČET STRAN: 187
ZDROJ: vlastní



HODNOCENÍ:



Anotace
Všechny chutě Indie, okořeněné špetkou lásky! Co vás čeká, když se rozhodnete, i přes pochybnosti svého okolí, otevřít si v Čechách obchod s indickým kořením a proniknout do tajů této orientální kuchyně? A co když vám to celé ještě zkomplikuje láska?

Něco málo o ději
Wali spolu s kamarádkou Oli vede českou pobočku zahraniční firmy, která se specializuje na prodej značkových hraček. Česká kancelář je soběstačná a vydělává si na sebe, bohužel dánské vedení nemá stejný názor.

Wali však nečeká na konec svojí kariéry a rozhodne se, že si zařídí e-shop s indickým koření. Nemá však s ním žádné zkušenosti, a tak jí vydatně pomáhá Shahid, majitel obchodu, jenž právě prodává nejen koření, ale i rýži a další indické potraviny. A jak už to někdy bývá, Wali se do Shahida zamiluje.

Hodnocení
Anotace a nádherná obálka mě naladila k tomu, abych si knihu pořídila. Očekávala jsem ale možná trochu jiný příběh, než který jsem právě dočetla, možná více překážek k cestě za otevřením e-shopu, možná také více lásky.

Kniha se dělí na tři části - profesní část, kdy Wali řeší pracovní problémy s firmou, část o zařizování vlastního e-shopu a nakonec část o hledání lásky. Každé části je věnován rovnocenný díl a mně osobně se nejvíce líbila část o zařizování e-shopu.

Kvůli otevření stránek musela sepsat veškeré zboží v malém obchůdku Shalamar mladého Pakistánce Shahida. Chodila mezi regály a vdechovala vůně všeho koření. Líbilo se mi, že měla spoustu energie sepsat veškeré zboží a že toho nebylo málo. Díky Shahidovi se dozvěděla mnoho užitečných rad, které se týkaly přípravy indických jídel, jak připravit správné kari, či placky naan.

K postavám v knize jsem si nevytvořila žádný bližší vztah, Přišlo mi, jako by ke mně pronikaly z velké dálky, byly neutrální, bez nějakých velkých emocí. Nedokážu si vybavit, jak která postava mohla vypadat, kromě Shahida a jeho přítele Tejiho.

Co se mi ale opravdu moc líbilo a hodnotím velmi kladně jsou recepty. Po přečtení jsem zjistila, že vypadají docela lákavě a určitě je během času vyzkouším. Jen možná bude problém sehnat to pravé indické koření. Ale pokud byste nevěděli, kde koření sehnat, určitě je najdete na stránkách www.gurmankoreni.cz,

O autorce
Vlastním jménem Waliyah Vyhnánková. Narodila se v Písku v jižních Čechách. Po maturitě odešla do Prahy a věnovala se kariéře v oblasti marketingu a reklamy. Před třemi lety došlo v jejím životě k zásadnímu zlomu. Potkala pákistánského obchodníka s kořením, který ji inspiroval k otevření internetového obchodu s indickými a pákistánskými specialitami www.gurmankoreni.cz V současné době vede tento obchod a věnuje se psaní indicko - pákistánských receptů.
Zdroj: databáze knih

Děkuji portálu Databáze knih za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat