sobota 10. října 2015

Relaxační omalovánky pro dospělé

ODPOVĚDNÝ REDAKTOR: Ivana Auingerová
NAKLADATELSTVÍ: CPress
ROK: 2015
POČET STRAN: 104
ZDROJ: vlastní



HODNOCENÍ:




Anotace
Chcete vypnout, chvíli se zastavit a jen tak si vybarvovat? Už nemusíte brát omalovánky svým dětem, budete mít své vlastní! Ornamentální obrazce, orientální motivy, květy, zajímavé vzory... A když se vám váš výtvor bude líbit, můžete si ho z knihy vytrhnout (je k tomu přizpůsobená) a kamkoli pověsit.

Hodnocení
Relaxační omalovánky pro dospělé jsou první knihou tohoto typu, kterou jsem si pořídila. Bylo to v době, kdy se teprve omalovánky dostávaly do povědomí. Proto jsou i tyto jedny z prvních, které u nás vyšly.

V omalovánkách najdete přes sto stran ornamentů, orientálních motivů a mandal. Kniha na první pohled zaujme právě těmito motivy, ale při bližším zkoumání zjistíte několik věcí.

Za prvé - obrázky často obsahují spoustu malých plošek a proto je potřeba mít neustále ostrou špičku u pastelek, a za druhé - většina obrázků není úplná. Například mandaly jsou useknuté buď po stranách nebo jsou posunuté tak, že velká nebo i malá část obrázku chybí. Podle informací, které jsem získala z nakladatelství, jsou tyto obrázky z komerční fotobanky a autor pravděpodobně záměrně obrázky tímto způsobem umístil.

Co však považuji za velkou nevýhodu je papír. Je tenký a při použití fixů se některé barvy propily na druhou stranu. Stejně tak i při použití obyčejných pastelek se na druhé straně papír zvlnil. Pravdou je, že jsem použila pastelky, které měly tvrdší tuhu. Když jsem použila pastelky akvarelové, protlačený vzor jsem na druhé straně nenahmatala.

Ilustrace v této knize jsou oboustranné, u středu je papír perforovaný. Papír si tak můžete vytrhnout, obrázek nechat zarámovat a pověsit.

I přes nedostatky, které kniha má, ji nebudu odsuzovat ani zbytečně kritizovat. Každému se líbí něco jiného a třeba tento styl se může líbit právě vám.

Orientální motivy a ornamenty není můj šálek kávy, ale vykreslené obrázky vypadají moc zajímavě a když se zvolí vhodná kombinace barev, může vzniknout opravdu dokonalá ilustrace.

Napsáno pro Databázi knih.

4 komentáře:

  1. Já mám vyzkoušenou jen Tajnou zahradu a Čarovný les. Ale v obchodě jsem koukala i po jiných, ale ty nepřišly tak dobré a hezké...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omalovánky od Johanny Basford jsou opravdu krásné a já je už mám taky objednané. Mám doma ještě Zenovou zahradu, z té jsem taky nadšená a dcerka si přála Secesi, ale to už mně tak neoslovilo.

      Vymazat
  2. Musím se přiznat, že já si kupuju skoro každé omalovánky (nejen česky vydané, ale i zahraniční - třeba Tajná zahrada je v originále stokrát hezčí a má lepší papír), ale tyhle zrovna byly jediné, které jsem vynechala. Ale tvoje vybrané obrázky jsou moc pěkné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)

      Tyto omalovánky jsou kvalitně někde jinde než třeba právě omalovánky od JB. Ale jak už jsem psala, tak jsem si objednala jak Tajnou zahradu, tak i Začarovaný les, obě v originále a už se na ně moc těším. Právě tyto omalovánky mám na procvičení a na to, abych poznala, jaké barvy k sobě ladí.

      A omalovánky vymalováváš nebo jen "sbíráš"? Pokud to první, tak se přidej na fcb do skupiny Omalovánky pro dospělé (pokud tam už nejsi).

      Vymazat