neděle 2. listopadu 2014

Změna je život?

Prvotní záměr mého blogu a psaní článků o knihách byl takový, že jsem chtěla své myšlenky převést ne na papír, ale vyvěsit je tam, kde si je můžou přečíst ostatní. Tento záměr se mi povedl, mám několik čtenářů, kteří občas něco okomentují. 

A když mě potom oslovili z jednoho knižního portálu, jestli bych nechtěla psát pro ně recenze, tak jsem neváhala a rozhodla se, že do to ho půjdu. Takže mi narostla křídla a já četla a psala a byla jsem naprosto spokojená. Jenže pak se z toho všeho stal lov na recenzní výtisky, na novinky, které hýbou knižním světem a já si je tak moc chtěla přečíst. A místo toho, abych četla knihy, které jsou staršího data, čtu jen novinky. Ne že by mě to moc vadilo, to ne. Jsem ráda, že můžu číst to, co teď "frčí" a většinou mám dobrý výběr a vybrané knihy se mi líbí.

Nakonec ale nastal tvrdý pád, který vše změnil a já si říkám, že by možná bylo nejlepší zkopírovat všechny svoje "recenze" do wordu a blog zrušit. Moje ego dostalo pořádně na prdel a i když je to jen několik dní, co u mě nastal tento zlom, pořád mě to mrzí a musím na to myslet.

Nikdy jsem netvrdila, že moje "recenze" jsou skvělé a že nad nimi někdo bude áchat a óchat, jak jsou úžasně napsané. Osobně si myslím, že patří k běžnému průměru, ale nemyslím si, že by byly až tak moc špatné. 

Můj styl psaní se nemusí líbit každému, ale snažím se je psát podle sebe. Také neodpovídají vzoru a návodu, jak má vypadat správná recenze. Z tohoto prostého důvodu jsem své "recenze" nikdy nenazvala recenzí, ale spíše článkem.

Od nového roku bude na blogu velká změna. Ne, nehodlám měnit svůj styl (pokud se to někomu vážně nelíbí, ať jde o blog dál), ale ubude recenzních výtisků. Vždyť u sebe v knihovničce mám tolik krásných knih, které čekají na to, aby byly přečteny a prožity. A co teprve knihovna, kam chodím tak ráda a kde se můžu vždycky zašít a ztratit se?

Neočekávám žádné komentáře, prostě je to zase jeden článek z mnoha článků na internetu, který zmizí během vteřiny. 

4 komentáře:

  1. To by mě zajímalo, kdo si dovolil komentovat kvalitu či nekvalitu něčích recenzí. Každej píše jinak a každej od článků očekává něco jinýho - někdo chce kratší články, někdo upřednostňuje delší; někdo chce co nejobjektivnější pohled na knihu - relevantní informace, podle kterých se rozhodne, jestli je kniha pro něj - další zase chce co nejmíň informaci, ať je pro něj děj co největším překvapením, a upřednostňuje spíš vlastní názory recenzenta. Je nesmysl snažit se zavděčit všem nebo kritizovat někoho jen proto, že se netrefil do mých specifických představ. To, že máš řadu pravidelných čtenářů, znamená, že nejspíš něco děláš dobře :) Dokud tě baví psát, piš a na nenech se odradit kritikou.
    Mám ráda tvůj netradiční výběr knih, kterým značně vybočuješ z řady. Byla by škoda strčit blog zpátky do šuplíku a hodit flintu do žita.

    OdpovědětVymazat
  2. I když žádné komentáře neočekáváš, já jeden přidávám.Nemůžu si pomoct, ale zkrátka musím říct, že se mi tvé recenze líbí..Píšeš je svým vlastním stylem, jsou výstižné a máš svůj názor! Takže ano, mě se vážně líbí, takže se nenech odradit a pokračuj s nimi :) A to s novinkami taky znám- od té doby co pravidelněji bloguji se taky honím spíš za novinkami a nezbývá mi čas na starší knihy..

    OdpovědětVymazat
  3. Mně se tvé recenze líbí a doufám, že budeš i nadále číst a psát! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju vám všem za podporu a milé komentáře, rozhodně mi pomohlo, že se vám moje psaní líbí a vážím si toho :-)

    OdpovědětVymazat