sobota 19. listopadu 2016

Nepřátelé a milenci

AUTOR: Simona Ahrnstedt
ORIGINÁL: En enda natt (Forum Bokförlag, Švédsko, 2014)
PŘEKLAD: Irena Lysáčková
NAKLADATELSTVÍ: Metafora
ROK: 2016
POČET STRAN: 376
ZDROJ: vlastní

HODNOCENÍ



Anotace
Důvěra je nejcennější komodita…román o pomstě, intrikách ve světě byznysu a zakázané lásce. Nepřátelé a milenci jsou švédský román skvělé autorky s českými kořeny, jenž se dočkal již mnoha překladů. Zahřeje a rozpálí jako oheň z krbu uprostřed chladné švédské zimy.

Hodnocení
Když se řekne severský autor, většině čtenářů se vybaví nějaký drsný thriller se svérázným detektivem. Simona Ahrnstedt však v tomto ohledu čtenáře zklame. Nepřátelé a milenci nejsou thrillerem ani detektivkou, ale výborným společenským románem. Původně jsem knihu ani číst nechtěla, protože příběhy odehrávající se ve finančním prostředí moc nemusím. Bojím se totiž toho, že se do všeho zamotám tak, že nebudu vědět, kdo je kdo a z příběhu nebudu mít nic.

Avšak tento román předčil moje očekávání. Celý příběh se odehrává v elitě bohatých Švédů, kteří nevědí co s penězi, vlastní hodně nemovitostí, několik aut, patří jim ty a ty firmy. Mezi touto švédskou smetánkou žije Natalia De la Grip. Chytrá, inteligentní, cílevědomá mladá žena, která se ničeho jen tak nezalekne, navíc není žádný rozmazlenec, ale je sympatická a milá. Její rodina patří k bohatým na předních místech ve všech žebříčcích. Bohužel zbytek rodiny není jako ona, zvlášť její otec je nepříjemný a zlý člověk, jehož myšlení zůstalo kdesi hluboko o staletí pozadu. 

Rodina De la Grip vlastní obrovský podnik Investum, gigant v celém Švédsku. Na tento podnik si však dělá zálusk rizikový investor David Hammar. Jeho firma má za úkol neprosperující podniky "převzít a restrukturalizovat. Rozsekat a znovu utříbit. Prodat a profitovat na tom. Právě to uměli lépe než téměř kdokoli jiný - vlastnit a zlepšit." David je podobné povahy jako Natalia. Vypracoval se z ničeho a jeho jediným cílem pro tuto chvíli je zničit převzít Investum a dát ho do pořádku. K tomu však potřebuje někoho, kdo do Investa vidí, ale je nestranný. Tou pravou osobou je Natalia...

Zdá se vám, že jsem toho prozradila hodně? Ani zdaleka ne. Vše, co jsem právě popsala jsou takové tři kapitoly z celkových šedesáti šesti kapitol. Rozhodně se u knihy nudit nebudete, protože se vám dostane krásného příběhu o tom, co dokáže láska, moc, nenávist a pomsta.

Kromě tvrdého byznysu se čtenář dočká i luxusních večírků, krásných šatů, alkoholu a dostatku sexu. Právě této poslední jmenované části knihy se autorka věnuje více než hodně a dokáže tak rozpumpovat krev v žilách příznivkyň červené knihovny. A vězte, že popisu vášnivého milování se dočkáte více než dost.

Čtení knihy se mi opravdu zamlouvalo. Po dlouhé době jsem četla knihu, u které jsem nedýchala a na hrdiny jsem myslela všude, kudy jsem chodila. Jsem moc ráda, že jsem si knihu přečetla. Dostalo se mi v ní mnohem víc, než jsem čekala.

Knihu můžu doporučit všem čtenářům, kteří mají rádi romantiku a příběhy s tajemstvím. Určitě nebudete zklamáni.

Obálky
No, pátrání po dalších obálkách byla docela perná práce, ale nakonec se mi podařilo jich pár najít. Při hledání jsem přišla na to, že příběh pokračuje! Dokonce dvěma dalšími díly. 
    

O autorce
Simona Ahrnstedt vystudovala psychologii a svůj první román vydala v roce 2010. Její knihy se v krátké době staly velmi populárními především mezi švédskými čtenářkami a vycházejí ve vysokých nákladech nejen ve Švédsku, ale i v zahraničí. V současnosti žije v malém domě poblíž Stockholmu, pracuje jako terapeutka, stará se o své dvě děti a siamské kočky. Její největší vášní je však psaní romantických historických románů.

Napsáno pro Metaforu
Knihu můžete zakoupit na stránkách nakladatelství

2 komentáře:

  1. Z knihy jsem byla unešená. Vzhledem k tomu, že romány nečtu, se mi kniha líbila a neměla jsem žádné výtky :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se taky moc líbila a už se těším na další pokračování.

      Vymazat