sobota 22. června 2013

Apokalypsa

AUTOR: Mario Giordano
ORIGINÁL: Apocalypsis (Bastei Lübbe 2011, Kolín nad rýnem)
PŘEKLAD: Emil Křižka
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK: 2013
POČET STRAN: 560
ZDROJ: knihovna

HODNOCENÍ:



Anotace:
Řím. Vzpoura ve Věčném městě. Papež Jan Pavel III. abdikuje a beze stopy zmizí. Nikdo neví, kde se nachází, ani zda je naživu. Současně jsou bestiálně vražděni jeho nejbližší důvěrníci. Zatímco se chystá konkláve, jež má zvolit novou hlavu církve, vatikánský reportér Petr Adam se vydává hledat zmizelého papeže. Stopa vede k mysterióznímu řádu, jenž po staletí v ilegalitě bojuje proti církvi a jeho stoupenci se opírají o středověké proroctví. Nadchází čas Apokalypsy? A přinese naplnění věčného snu lidstva, nebo zánik světa?

Něco málo o ději
Začátkem května 2011 abdikoval papež Jan Pavel III. Jeho abdikace vzbudila lavinu otázek a když pak záhadně zmizí, otázky neberou konce. Navíc jsou brutálním způsobem zavražděni jeho nejblližší spolupracovníci.

Německý mladý novinář Petr Adam je vatikánským reportérem. Rozhodne se na vlastní pěst papeže najít a zjistit důvody k abdikaci. Na cestě ho však čeká spoustu překážek a Petr odhaluje nejedno pradávné tajemství.

Hodnocení
Na tuto knihu jsem slyšela většinou jen samé dobré ohlasy. A když se naskytla příležitost si knihu přečíst, neváhala jsem a knihu jsem otevřela s nadšeným očekáváním. Bohužel, moje nadšení trochu pohaslo. 

Petr Adam má v Apokalypse své poslání. Je mladý a ambiciozní a najít ztraceného papeže je pro něj velká výzva. Petr mi byl hodně sympatický, protože se snažil zjistit pravdu a přes všechna nebezpečí, kterými musel projít, prošel docela hladce a ani se u toho moc nezadýchal.

Franz Laurenz alias papež Jan Pavel III. mi však byl sympatičtější a dovedu si ho dobře představit, jak bojoval za to, aby zachránil svět od zla.

Nejzajímavější postavou byl bezesporu velitel švýcarské gardy Urs Bühler, jenž v příběhu sehraje svoji roli. Urs je Švýcar, který nesnáší Italy, ale své práci je oddaný a pro ochranu papeže a celého Vatikánu je ochoten obětovat i svůj život. Je to tvrdý muž, nezná slitování, ale má slabost pro jednu ženu ve svém životě a to z tohoto tvrďáka udělalo obyčejného člověka. Z mého pohledu byla tato postava nejsilnější v celém příběhu.

A teď se dostáváme k zlu a Apokalypse samotné, kdy spisovatel dal dohromady fakta, vědu a démony dohromady a vznikla tak směs, která mi pořádně zamotala hlavu. Dostala jsem do situace, kdy jsem najednou nevěděla, kdo je kdo, na jaké straně dotyčný stojí, jaký má cíl. Do konce příběhu jsem pořád tápala. Možná to bylo tím, že zde bylo mnoho postav. Tyto postavy se v kapitolách často střídaly a mně občas šla hlava kolem z takového množství informací.

Kniha je často srovnávána s Brownovou knihou Andělé a Démoni. Shodou okolností jsem nedávno viděla zfilmované Anděly a určitá podobnost tady může být, ale jen do jisté míry.

Co se týká českého překladu, mělo několik slov, které v knize být nemusely, např. dudlání motoru. To mi přišlo trochu zvláštní výraz do takového příběhu.

I přes tuto menší kritiku si kniha určitě najde své čtenáře, kteří mají rádi dobrodružství, záhady a jejich rozluštění.

O autorovi
Mario Giordano je scénárista úspěšných televizních seriálů Místo činu a Volejte policii 110. I přes své italslké jméno je německého původu. Píše od roku 1992, především scénáře, romány a knihy pro děti a mládež.

Obálky
Tady nebylo těžké vybírat. Na Goodreads jsem objevila jen jednu odlišnou obálku a to origiální německou. Za sebe můžu říct, že se mi originální líbí mnohem více, je taková víc tajemná.

Žádné komentáře:

Okomentovat