sobota 13. dubna 2013

Dar vlka

AUTOR: Anne Rice
ORIGINÁL: The Wolf Gift (2012, Alfred A. Knopf, New York)
PŘEKLAD: Olga Olajda Prokešová
NAKLADATELSTVÍ: Baronet
ROK: 2013
POČET STRAN: 484
ZDROJ: knihovna

HODNOCENÍ:


Anotace od vydavatele:
Mladý reportér nedávno zaměstnaný u San Francisco Observer. Starší žena, vítající jej v majestátním rodinném domě. On tam přijel psát článek. Ona chce urychleně prodat onen dům. Náhodné setkání mezi dvěma naprosto odlišnými lidmi. Idylická noc – přerušená tragickou událostí – mladý muž je bezdůvodně napaden, pokousán šelmou, ze které díky tmě spatří pouze obrys. Brutální epizoda děsivým způsobem změní Reubenovi celý život. Mladý muž je lapen v extázi a v hrůze, snaží se přijmout, čím se stal, a obává se budoucnosti. Zároveň ho ale vlčí dar nesmírně vzrušuje.

Něco málo o ději
Reuben Golding je mladý začínající reportér, který jednoho dne dělá rozhovor se starší ženou Marchent Nideckovou. Marchent chce dům, ve kterém žije, prodat. Celý dům je opředen tajemstvím, které začíná zmizením strýčka Felixe před dvaceti lety. Reuben cítí, že je domem velmi okouzlen a nejen domem. Přitahuje ho i samotná Marchent. Stráví spolu noc, která však skončí tragicky - Marchent je zavražděna. Stejný osud  mohl potkat i Reubena, ale zachraňuje ho vlčí kousnutí.

Od této chvíle se mění celý Reubenův život - toto kousnutí způsobilo, že se Reuben začal proměňovat ve vlčího muže. Tímto "darem" získal vlastnost, kterou může cítit zlo. Tohoto daru využívá a vraždí ty, kteří zabíjí nevinné lidi. Na jedné takové výpravě poznává Lauru, krásnou a osamělou ženu. Zamilují se do sebe a odjíždí spolu do domu, který Marchent před smrtí Reubenovi odkázala. Reuben musí zjistit spoustu věcí o sobě, o tom, jak svého daru nejlépe využít a také to, odkud se vzal pojem vlčí muž neboli Morphenkind.

Hodnocení
Mé první setkání s vlkodlaky bylo vcelku normální. Těmto fantasy prvkům se vyhýbám a upřímně řečeno, když vidím knihu na téma např. upíři, dostávám kopřivku. Z této knihy jsem ovšem kopřivku nedostala.

Reuben je mladý reportér, který přišel ke svému daru jak slepý k houslím a velké plus, které ode mě má, je, že ho dokázal využít ke svému prospěchu, i když zpočátku byl dost zmatený. Kdo by ale nebyl, když najednou zjistí, že se mění v jakousi chlupatou nestvůru?

Reubena jeho rodina oslovuje zdrobněle: chlapečku a také hezounku. A to ve mně vyvolalo představu Reubena jako blonďatého mladíčka, trochu naivního a namyšleného. Ale tento dojem byl mylný, ale přesto se s ním tahle moje "nálepka" táhla celým dějem.

Laura měla těžký život a Reuben byl pro ni vysvobozením. Byla mi hodně sympatická, ale nějak nedokážu pochopit, že se Reubena nebála, když se jí poprvé zjevil ve své zvířecí podobě a trošku mi to postrádalo logiku.

Příběh se mi zpočátku moc nelíbil a byla jsem v pokušení knihu odložit. Od poloviny se děj trochu rozhýbal a už se to četlo lépe. Jenže vyvrcholení děje přišlo příliš brzy. Nejdřív se mi rozuzlení hodně líbilo, ale konec vyvrcholení - no nevím, je fakt, že mělo svůj smysl, ale trochu to na mě zapůsobilo komickým dojmem.

V knížce je násilí popisováno hodně brutálně, takže kdo je slabší povahy, tak to nečtěte a přejděte na klidnější žánr. Ale abych pořád jenom nekritizovala, musím vyzdvihnout i vztah Reubena k jeho rodině, protože tento vztah je velmi hezký a pevný.

Knihu můžu doporučit těm, kdo má rád příběhy s touto tématikou. Původně jsem knihu ohodnotila třemi hvězdičkami, ale když se děj rozběhl, názor jsem změnila a přidala jsem hvězdičku navíc.

O autorce
Anne Rice je americká spisovatelka, která píše knihy s hororovou, fantasy a erotickou tématikou. Později začala psát knihy s křesťanským námětem.

Anne Rice byla vdaná za Stana Rice, který byl básník. V roce 1972 jim zemřela čtyřletá dcera na leukémii a krátce po její smrti Anne Rice napsala svůj první román Interview s upírem, které se stalo první knihou desetidílné série Upířích kronik.
Zdroj: wikipedia

1 komentář:

  1. Ale joo, zní to zajímavě :D trochu možná děsivě, ale zajímavě.

    OdpovědětVymazat