sobota 20. dubna 2013

Bonbony k snídani

AUTOR:  Dorothy Koomson
ORIGINÁL: Marshmallows for Breakfast (2007, Sphere, Londýn)
PŘEKLAD: Jana Vlčková
NAKLADATELSTVÍ: Domino
ROK: 2008
POČET STRAN: 408
ZDROJ: knihovna

HODNOCENÍ:



Anotace: 
Kendra Tamaleová se po několika letech vrací z Austrálie do rodné Anglie, aby zde zahájila nový, jednodušší a spokojenější život. Jak už to ale bývá, plány si děláme proto, aby nám je osud převrátil naruby...

Něco málo o ději
Kendra je třicetiletá černoška, která se vrací z Austrálie do Londýna a pronajímá si byt. Jenže to ještě netuší, jaká překvapení se v tomto domě skrývají. Největší překvapení je v podobě šestiletých dvojčat Summer a Jaxona, kteří si Kendru "Kendie" velice oblíbí a ona se chtě nechtě stává jejich náhradní maminkou. 

Kyle, tatínek dvojčat, právě prochází manželskou krizí. S manželkou žijí odloučeně. Oba k tomu mají své důvody, které jsou opravdu závažné.

I Kendra má své důvody, proč se vrátila zpátky do Londýna, které před několika lety opustila. Nese si sebou své tajemnství, které ji tíží a pohlcuje a čím dál víc ji stahuje. Pokud se někomu nesvěří, velké břímě ji stáhne dolů.

Hodnocení
Tato naprosto fantastická kniha je nejen o přátelství, lásce a poutech, ale i o závislostech a velkém tajemství.

Při dočítání knihy jsem se neubránila slzám, které mě provázely poslední třetinou. Úplně jsem s Kendrou cítila, jak je nešťastná a jak ji celé to tajemství dusí a nechce se nikomu svěřit, protože si myslí, že by ji všichni odsoudili a nikdo by ji nevěřil.

Kyle je muž, který kvůli své práci zanedbával děti a ženu. Sice si čas od času všiml, že se s jeho manželkou něco děje, ale řešení problému neustále odkládal. Ale jen do doby, než ta pověstná kapka trpělivosti přetekla. Najednou se musel postarat o dvě malé děti, které ho potřebovaly. A když se objevila Kendra, nastalou situaci mu ulehčila a on využil její ochoty a toho, že se k ní děti přimkly, k tomu, aby mu s péčí o ně pomohla. Když jsem se k tomuto dostala, nevěřila jsem svým očím. Svěřit děti do péče někomu, koho pořádně neznám? No, nevím. Ale koneckonců je to jen příběh a velice krásný příběh.

Není to klasický zamilovaný román, kdy se setká smutná žena s opuštěným mužem a vznikne velká láska. To ne, ale ujišťuji vás, že vás hlavní hrdinové chytí za srdce.

Kniha je rozdělena do několika částí. Na tu, co probíhá právě teď a na tu, kdy Kendra a Kyle vzpomínají na minulost, co se jim přihodilo a jak oni to prožívali. Autorka se s tím vypořádala velice dobře, protože příběh je psaný v ich-formě.

Jak už jsem se zmiňovala, je to opravdu krásná knížka a já ji dávám deset hvězdiček. Až na to, že se moje stupnice pohybuje do pěti, tak to o něčem vypovídá.

Doporučuji přečíst všem, kdo má rád příběhy psané láskou.

O autorce
Dorothy Koomson se narodila v Anglii. Napsala čtyři romány, které byly úspěšné ve více než dvou desítkách zemí světa. Její první kniha vyšla v roce 2003. U nás v češtině vyšla pouze kniha Děvčátko a Bonbony k snídani.

Obálky
Při prohlížení obálek na Goodreads jsem zjistila, že se mi hodně líbí dánská obálka. Sice nevyjadřuje to, co by měla. Na druhé místo bych zařadila švédskou obálku. Je tam všechno, co by tam mělo být - marshmallow a ženu tmavé pleti.
      
Dánská obálka                    Anglická obálka               Francouzská obálka


      
Švédská obálka                  Anglická obálka



1 komentář:

  1. To zní opravdu jako pěkný příběh :) ty obálky jsou pěkné, ta švédská se mi líbí :)

    OdpovědětVymazat