středa 30. srpna 2017

Thug Kitchen - Fuck(t) drsná veganská kuchařka

AUTOR: Matt Holloway, Michelle Davis
ORIGINÁL: Thug Kitchen (Rodale, 2014, New York)
PŘEKLAD: Vanda Senko Ohnisková
NAKLADATELSTVÍ: Jota
ROK: 2017
POČET STRAN: 240
ZDROJ: vlastní

HODNOCENÍ:



Anotace
Pod jménem Thug Kitchen se skrývá tak trochu záhadná losangeleská dvojice, která se jednoho dne rozhodla, že se nebude cpát zdravým jídlem sama, ale že k tomu, pokud možno nenásilně, přinutí i své okolí, a posléze i úplně cizí lidi. Však zelenina a vůbec všechno, co se dá nacpat pod pojem „veganská strava“, je skvělý a taky zdravý žrádlo pro všechny lidi, co jim není šumák, co do sebe cpou. Dnes má Thug Kitchen milion přátel na Facebooku a třeba taková Gwyneth Paltrow je z jejich receptů úplně vedle.

Hodnocení
Milujete kuchařky? Já rozhodně ano, ale v poslední době vyhledávám recepty spíše na internetových stránkách než v knihách. Přesto mám doma poklady, ke kterým se čas od času vždycky vrátím. K nezaplacení je ovšem kuchařka, která je napsaná z vašich vyzkoušených rodinných receptů.

Mám sice raději kuchařky z našich luhů a hájů, ale občas je potřeba zabrousit i za kopečky. A právě jedna zahraniční kuchařská kniha se mi dostala do rukou. Vlastně jsem do poslední chvíli netušila, co mi v balíčku přijde. Když jsem pak poštu otevřela, vykoukl na mě název, který je poněkud zvláštní. Fuck(t).

Už na první pohled je vám jasné, že to nebude jen tak obyčejná kuchařka. Kromě receptů se to tady hemží nespisovnými a vulgárními slovy. Ale víte co? Ono to bylo nakonec fajn si ty vulgarismy číst. Rozhodně jsem od textu neodbíhala a četla jsem úvod až do konce.
banánový lívance

V této kuchařce nehledejte žádné maso ani žádné živočišné výrobky. Je to čistě kuchařka pro vegetariány. Ale i ti, co maso jedí, si přijdou na své. Někdy zkrátka není na škodu si uvařit něco nemasového.

Kniha je rozdělená do šesti kategorií od snídaně, salátů až po hlavní jídla a sladkou tečku na konec. Celkem 115 receptů. Vyzkoušela jsem několik receptů a kromě jednoho vše dopadlo dobře.

bramborovo-pórková polívka (s přidáním květáku)

Kromě receptů jsou zde také různé tipy a vychytávky (basic shit) třeba jak si upéct papriky nebo jak nakrájet mango a podobně.

Takže ano, myslím si, že kuchařka má něco do sebe a určitě brzy vyzkouším něco dalšího. Pokaždé totiž, když listuji, najdu něco, co bych chtěla vyzkoušet.

Napsáno pro Jotu.

Žádné komentáře:

Okomentovat