neděle 16. srpna 2015

Svět ukrytý v abecedě

Anotace
Knihy této edice napomáhají dětem vytvořit si vztah ke knížce. Formou doplňování slov za obrázky naplňují touhu dítěte, které ještě samo není čtenářem, podílet se na čtení. Přirozenou cestou je dítě vtaženo do děje, procvičí si orientaci v textu a dokáže příběh snadno reprodukovat.Otvírá se mu nový, dosud nepoznaný svět – Svět ukrytý v abecedě. Obrázkové čtení ocení i začínající čtenáři, kterým jednoduchý a poutavý příběh, velká písmena a množství obrázků usnadní jejich první čtenářské pokusy.



Hodnocení
V České republice existuje několik nakladatelství, které se věnují knihám pro děti. Mezi nejznámější patří bezesporu Albatros, které je na trhu od roku 1949. Mezi nejnovější patří nakladatelství Thovt, které vzniklo v roce 2005.

Mám doma skoro druhačku, která chodí do knihovny a pravidelně nosíme domů řadu knih. Při čtení se pravidelně střídáme, aby si čtení procvičila a přišla mu na chuť.

Do oka mi padla série Svět ukrytý v abecedě, která se skládá zatím z devíti knih. Tato série je vhodná nejen pro předškoláky, ale i pro začínají čtenáře, kteří se se čtením teprve seznamují.

Každá kniha obsahuje čtyři příběhy. Na čtení jsou velmi jednoduché a i příběh je snadný, což jsem velmi ocenila. Těžká slova zde nenajdete. Jen možná namátkou bych zmínila jméno indiánského chlapečka Winnotamiho. Přišlo mi to trochu složité, aspoň zpočátku, ale pak už to bylo v pořádku.

Co se mi také líbilo, byly ilustrace. Příjemné pro dětské oči. Také jsem ocenila slovníček obrázků na konci knihy.

Bohužel, série má i stinné stránky. V knihách se vyskytovaly překlepy, zmiňuji například oličej místo obličej, záměna jména Chrastil za Chřestil. To mi docela vadilo. Přece jenom jsou to knihy určené pro začínají čtenáře a chyby je mohou zmást. O chybě jsme si s dcerou popovídaly a řekly si, jak by mělo být slovo správně napsané. 

A i přes tento nedostatek jsme knihy (v tuto chvíli jen šest, zbytek na nás čeká v knihovně) přečetly jedním dechem a opravdu se nám líbily. A jak dočteme Svět ukrytý v abecedě, postoupíme do dalšího levelu a to je Zkusíme číst spolu. Ale o tom až někdy jindy.

Žádné komentáře:

Okomentovat